A A A

O nas

 
Rok szkolny 2014 - 2015        
 
 
INNOWACJE I ZAJĘCIA DODATKOWE
 

INNOWACJA:  AKTYWNOŚĆ RUCHOWA PROFILAKTYKĄ WAD POSTAWY
 
 
Aktywność fizyczna uznawana jest za najbardziej korzystny sposób wpływania na stan organizmu, a tym samym na postawę ciała. Potrzeba ruchu jest zjawiskiem biologicznym człowieka. Dziecko w wieku przedszkolnym stopniowo doskonali swoje podstawowe ruchy lokomocyjne oraz ruchy warunkujące wykonywanie różnych czynności. Poprzez ruch poznaje siebie, drugą osobę, otoczenie w którym żyje. Skuteczność działań profilaktycznych opiera się na systemowym realizowaniu zadań przez osoby odpowiedzialne za wszechstronny rozwój dzieci czyli ich rodziców, nauczycieli i służbę zdrowia.  W okresie wychowania przedszkolnego dzieci intensywnie rosną i kształtują najważniejsze sprawności ruchowe, mają także wielką potrzebę ruchu, mówi się o konieczności zaspokajania głodu ruchu dzieci przedszkolnych. Dlatego też, nasze przedszkole wprowadza zajęcia Aktywność ruchowa profilaktyką wad postawy, mające  na celu rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej, wzmacnianie mięśni posturalnych, a przede wszystkim kształtowanie nawyku prawidłowej postawy ciała w różnych pozycjach. Nauczycielem Przedszkola, który jest autorem innowacji i zajęć dodatkowych jest mgr Beata Prus-Dobrzaniecka,  która posiada kwalifikacje do prowadzenia gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej.
 
 
 
INNOWACJA „BAWIMY SIĘ  MUZYKĄ – RYTMIKA”
 
 
Przez muzyczną ekspresję artystyczną dzieci wyrażają swoje uczucia, wyobrażenia i przekazują swoją wiedzę. Ekspresja ta stwarza równocześnie sprzyjające warunki dla rozwoju emocjonalnego i społecznego dziecka, doskonalenia jego procesów poznawczych oraz ćwiczenia zmysłów i motoryki. Opracowana innowacja jest elastyczna i stwarza możliwość rozwoju dziecka. Na zajęciach kształcony będzie nie tylko ogólny rozwój dziecka, ale też koordynacja ruchowa, pamięć, spostrzegawczość, prawidłowy oddech, umiejętność koncentracji. Rozwijane będą elementarne zdolności muzyczne oraz zainteresowania dzieci. Zajęcia prowadzone na bazie tego programu dają możliwość nie tylko ogólnego rozwoju muzycznego uczniów, ale również zabawy rytmem, wykazania się własną inwencją twórczą. Zabawy rytmem aktywizują dziecko umysłowo i ruchowo, wyrabiają wewnętrzną dyscyplinę, koncentrację uwagi i refleks. Zajęcia, w czasie których dziecko gra na różnych instrumentach, bawi się przy muzyce, tańczy i śpiewa, sprawiają mu wiele radości.
 

INNOWACJA "OD NAJMŁODSZYCH LAT PO ANGIELSKU POZNAJĘ ŚWIAT"
 
 
 
  Innowacja ma na celu wprowadzenie języka angielskiego w postaci różnorodnych zabaw, gier, a także naukę piosenek wraz z ich wizualizacją. Podczas zajęć wykorzystywane są liczne środki audiowizualne  tj.: tablice, karty, przedmioty codziennego użytku np.: misie, lalki, owoce. Innowacja ma na celu wprowadzenie angielskich zwrotów i nazw, a także budowanie świadomości lingwistycznej w umyśle dziecka. Szczególny nacisk kładziony jest na ruch, a także osłuchanie się z językiem. Zajęcia prowadzone są również na świeżym powietrzu. Tematyka zajęć obejmuje to co otacza dziecko, czyli nazwy zwierząt, owoców, kolory, nazwy ubrań, części ciała, nazwy zabawek itd. a także czynności związane z ruchem. Główne metody używane podczas przeprowadzania innowacji to: metoda audiowizualna i metoda reagowania całym ciałem( TPR). W ramach zajęć przeprowadzony zostanie również mini teatrzyk z wykorzystaniem własnoręcznie zrobionych kukiełek. Dzieci będą rozwijać sprawności manualne poprzez  kolorowanie obrazków. Podczas realizacji innowacji będą wykorzystywane karty pracy, a także podręcznik  „English with Ellie”. 
 
 
 
RYTMIKA
 
 
Rytmika posiada istotne znaczenie terapeutyczne, gdyż kształtuje osobowość, rozwija funkcje poznawcze, sferę uczuciowo emocjonalną, postawy moralne, społeczne, estetyczne i kulturalne.  Zajęcia umuzykalniające pomagają w zwalczaniu nieśmiałości i braku wiary w siebie, wzmacniają poczucie siły i własnej wartości. Gra na różnych instrumentach, zabawy przy muzyce, taniec i śpiew sprawiają dziecku wiele radości.  Muzykowanie, rytm, powtarzalność - odgrywają bardzo istotną rolę przy wspieraniu rozwoju dziecka. 
CEL GŁÓWNY ZAJĘĆ: Kształtowanie wszechstronnego rozwoju dzieci poprzez rozbudzanie zamiłowania do muzyki, śpiewu i tańca.
 
 
KSZTAŁTOWANIE MOWY I JĘZYKA
 
 
Program pracy zajęć z kształtowania rozwoju mowy zakłada objęcie opieką dzieci 3-6 letnich w zakresie eliminowania zaburzeń mowy. Nastawiony jest na wspieranie edukacyjne dzieci z problemami logopedycznymi, ze zwróceniem uwagi na zakres zaburzeń, ich potrzeby oraz możliwości. Zajęcia prowadzone są w małych grupach.
Koncepcja programu zakłada działalność skierowaną na prawidłowy rozwój mowy, który wpływa na rozwój emocjonalny, społeczny i poznawczy dziecka. Prawidłowa mowa ma ogromny wpływ na zaspokojenie potrzeby akceptacji i sukcesów, poczucie własnej wartości, budowanie więzi i kontaktów z rówieśnikami. Program ten pełni również funkcję profilaktyczną. Zakłada on współpracę z innymi nauczycielami oraz  z rodzicami.
Podstawową formą aktywności dzieci w wieku przedszkolnym jest zabawa. Poprzez zabawę, koncentruje się ono na doświadczaniu, przeżywaniu, odbiera wrażenia, które pozwalają mu na poznawanie siebie, innych ludzi i świata. Dlatego też zajęcia te są prowadzone w formie zabawowej, co sprawia, że tak żmudne ćwiczenia stają się dla dzieci atrakcyjne.
Strony: « Poprzednia 1 2 3