A A A

"Zielona szkoła"

ZIELONA SZKOŁA W ŁEBIE

W dniach 20.05-02.06.2014 r. uczniowie naszej szkoły brali udział w „zielonej szkole”.  Opiekunkami dzieci podczas tego wyjazdu były: p. Grażyna Kochańska, p. Roksana Bartkowiak i p. Grażyna Kotula. W tym roku wyjazd był do nadmorskiej miejscowości Łeby.

Oprócz zajęć dydaktycznych , plażowania i spacerowania dzieci miło spędziły czas na wyjazdowych wycieczkach. Byliśmy m.in. w Gdańsku i Gdyni, gdzie pani przewodnik pokazała nam te piękne miasta. Odwiedziliśmy również Gdański "Edu Park"  – tam odbyły się 2-godzinne zajęcia edukacyjne. Kolejnego dnia pojechaliśmy do "Łeba Park". To jedyny w Polsce tak rozbudowany i wielki obszarowo park Dinozaurów - jest położony na obszarze blisko 20 ha. W otoczeniu lasów, stawów, trzęsawisk i naturalnej przyrody poznawaliśmy poszczególne okresy z dziejów Ziemi. Podczas spaceru ścieżkami, mostami i kładkami poprzez trzciny obcowaliśmy z około 100 gadami. W grotach z Neandertalczykami oglądaliśmy ich życie i ich pochówek. Na terenie Łeba Parku odwiedziliśmy kino, plac zabaw, mini ZOO, galerię skamielin i minerałów wraz z galerią bursztynową. Ponadto byliśmy w Parku Rekreacyjno - Edukacyjnym "Sea Park" w Sarbsku, który jest pierwszym parkiem związanym z tematyką mórz i oceanów, oraz historią i kulturą Pomorza w Polsce.  Położony jest na terenie gminy Wicko zaledwie 8 km od Łeby. To jedyny i największy tego typu park gdzie możemy zobaczyć pływające w basenach przedstawicielki gatunku foka szara i  przedstawicieli uchatkowatych – kotiki południowoamerykańskie. Będąc w Łebie trzeba zobaczyć Słowiński Park Narodowy. Tam chodziliśmy po ruchomych wydmach oraz zwiedziliśmy Muzeum Wyrzutni Rakiet. Poza tym nasze dzieci zwiedziły "Dom do góry nogami", brały udział w "Neptunaliach", zbieraniu bursztynów, wypłynęły w rejs statkiem po morzu, nauczyły się pięknie śpiewać szanty oraz przeżyły mnóstwo innych niezapomnianych przygód.