A A A

O programie

 

 

Nasze przedszkole prowadzi wiele akcji prowadzących do kształtowania postaw ekologicznych i działań na rzecz ochrony środowiska. dlatego w roku szkolnym 2014/2015 postanowiliśmy się ubiegać o certyfikat:

 
 
 
LOKALNEGO CENTRUM AKTYWNOŚCI EKOLOGICZNEJ
 
 
 
 
 
który jest nadawany przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska.
 
Ubiegając się o certyfikat opracowaliśmy plan działania opierający się na 7 krokach:
 
1. Powołanie Komitetu Lokalnego
 
2. Przeprowadzenie audytu ekologicznego
 
3. Opracowanie kodeksu ekologicznego
 
4. Opracowanie planu działań
 
5. Monitorowanie działań 
 
6. Współpraca lokalna i promocja działań
 
7. Audyt końcowy 
 
 
 
Po przeprowadzeniu audytu początkowego działania skupiliśmy na obszarze:
 
 
 ZIELONE TERENY PRZYSZKOLNE.
 
 
WYNIKI AUDYTU POCZĄTKOWEGO:
 
 

Po przeprowadzeniu audytu początkowego stwierdziliśmy, że dzieci nie zawsze wyrzucają śmieci do kosza, na co należałoby zwrócić uwagę. Przedszkole nie posiada kompostownika, a więc odpadów nie wyrzucamy na kompost. Dzieciom dość często zdarza się pozostawiać włączoną wodę w łazience, spłuczki nie posiadają ograniczników. Nie posiadamy zbiornika na deszczówkę. Do naszego przedszkola nie prowadzą ścieżki rowerowe, dzieci przyjeżdżają autami, nie zachęcamy ich do przychodzenia pieszo. Dzieci nie uprawiają ogródka, a sam ogród jest dość zaniedbany - brak ławek, nowego sprzętu, oczka wodnego, a nawet karmników i budek lęgowych, nie wspominając o możliwości obserwacji owadów. Nie mamy namalowanych gier. Drzewa i krzewy wymagają przycięcia, brak kwiatów, warzyw, nowych drzewek i krzewów. Koniecznością stało się uporządkowanie placu po połączeniu placów szkoły i przedszkola. Ponieważ najgorzej wypadły zdaniem dzieci i nauczycieli zielone tereny przyszkolne postanowiliśmy to zmienić.

 

WYNIKI AUDYTU KOŃCOWEGO:

 

Audyt podsumowujący wykazał że:
- dzieci wyrzucają śmieci do kosza
- zakręcają wodę w łazience
- każdego dnia podawane są warzywa i owoce
- dzieci uprawiają warzywa w ogródku
- na terenie przedszkola są miejsca w których mogą schronić się owady
- pojawiły się karmniki i budki lęgowe
- fotografujemy i rysujemy rożne gatunki roślin i zwierząt pojawiające się na terenie przedszkola
- na placu są namalowane gry
- ściany na zewnątrz są jasne
- na terenie przyszkolnym pojawiły się ławki na których można usiąść i porozmawiać
- na terenie przedszkolnym każda grupa uprawia swój własny ogródek.