A A A

O nas

 W roku szkolnym 2013/2014 w przedszkolu prowadzone są następujące innowacje:

  

PRACA Z MATERIAŁEM  M. MONTESSORI
 
 
Adresaci: grupa MALUCHY I i MALUCHY II
Czas trwania: 01.10.2013r. – 31.05.2014 r. 
Założenia:
  • Przygotowanie materiału M. Montessori z obszarów praktycznego życia, materiału zmysłowego, wybranych elementów materiałów językowego, matematycznego, wychowania kosmicznego.
  • Budowa odpowiednio przygotowanego otoczenia – kącika umożliwiającego koncentrację uwagi na pracy z materiałem M. Montessori oraz na osobie nauczyciela jako twórcy i pomocniku działań.
  • Odpowiednia organizacja pracy indywidualnej i zespołowej z uwzględnieniem zasady: „Pomóż mi zrobić to samemu”.
  • Innowacja w zgodzie z proponowaną metodą nie określa liczby godzin, zakłada się realizowanie indywidualnej i zespołowej pracy z materiałem M. Montessori w ramach podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
Cel główny: 
 
  • rozwijanie i kształtowanie wszechstronnego rozwoju: intelektualnego, społecznego, fizycznego i kulturowego

 


 

"ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM"

 

 Przygotowana jest dla wszystkich grup wiekowych w Przedszkolu z Oddziałami Integracyjnymi nr 37 w Rybniku. Uwzględniając fakt, że dzieci w wieku przedszkolnym najbardziej interesują się otaczającym ich światem tematyka zajęć językowych obejmuje zagadnienia zgodne z najbliższym otoczeniem. 
Pamiętając o tym, że przyswajanie wiedzy w okresie przedszkolnym to przede wszystkim nauka poprzez zabawę oraz aktywność ruchową, na zajęciach stosowane są różnorodne formy aktywności, w trakcie których dziecko może zobaczyć, dotknąć, a także użyć przedmiotów, których nazwy poznało. Odbywa się to podczas różnorodnych gier i zabaw językowych, podczas śpiewania piosenek, słuchania i inscenizowania wierszy oraz wyliczanek. 
Innowacja pedagogiczna pt.: „Zabawy z językiem angielskim” ma na celu przede wszystkim motywowanie, zachęcanie, stwarzanie sytuacji sprzyjających odkrywaniu świata, jak i wykorzystywanie naturalnych predyspozycji dziecka do rozwijania umiejętności językowych. 
Zgodnie z założeniem podstawy programowej (rozporządzenie MEN z dn. 27 sierpnia, 2012 r) „cele wychowania przedszkolnego powinny być realizowane we wszystkich obszarach działalności edukacji przedszkolnej”. Zatem również nauczanie języka angielskiego w przedszkolu powinno być zintegrowane z programem wychowania przedszkolnego. Nauczyciele języka angielskiego realizujący innowację pedagogiczną realizują zatem cele wychowania przedszkolnego. 
 

 
PROGRAM:  AKTYWNOŚĆ RUCHOWA PROFILAKTYKĄ WAD POSTAWY
 
 
Główne cele edukacyjne zajęć profilaktycznych
  • kształtowanie i wzmacnianie gorsetu mięśniowego poprzez ćwiczenia poszczególnych mięśni , grup mięśniowych , ćwiczeń oddechowych 
  • wyrabianie nawyku prawidłowej postawy ciała
  • zwiększenie wydolności układu oddechowego i krążenia
  • poprawa ogólnej sprawności i kondycji fizycznej
Treści programowe
  • nauczanie i utrwalanie nawyku prawidłowej postawy,
  • ćwiczenia elongacyjne,
  • ćwiczenia oddechowe,
  • ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu: z woreczkami, drążkami, piłkami, na ławeczkach,
  • ćwiczenia wzmacniające mm brzucha,
  • ćwiczenia wzmacniające mm pośladkowe,
  • ćwiczenia wzmacniające mm wysklepiające stopę i korygujące ich ustawienie- nauka prawidłowego chodu i prawidłowego ustawiania stóp,
  • Ćwiczenia ogólnorozwojowe,
 
Formy prowadzenia ćwiczeń
  • forma zabawowa
  • forma zadaniowa
  • forma zabawowo naśladowcza
  • forma opowieści ruchowej