O nas
W roku szkolnym 2013/2014 w przedszkolu prowadzone są następujące innowacje:
PRACA Z MATERIAŁEM M. MONTESSORI
Adresaci: grupa MALUCHY I i MALUCHY II
Czas trwania: 01.10.2013r. – 31.05.2014 r.
Założenia:
- Przygotowanie materiału M. Montessori z obszarów praktycznego życia, materiału zmysłowego, wybranych elementów materiałów językowego, matematycznego, wychowania kosmicznego.
- Budowa odpowiednio przygotowanego otoczenia – kącika umożliwiającego koncentrację uwagi na pracy z materiałem M. Montessori oraz na osobie nauczyciela jako twórcy i pomocniku działań.
- Odpowiednia organizacja pracy indywidualnej i zespołowej z uwzględnieniem zasady: „Pomóż mi zrobić to samemu”.
- Innowacja w zgodzie z proponowaną metodą nie określa liczby godzin, zakłada się realizowanie indywidualnej i zespołowej pracy z materiałem M. Montessori w ramach podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
Cel główny:
- rozwijanie i kształtowanie wszechstronnego rozwoju: intelektualnego, społecznego, fizycznego i kulturowego
"ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM"
Przygotowana jest dla wszystkich grup wiekowych w Przedszkolu z Oddziałami Integracyjnymi nr 37 w Rybniku. Uwzględniając fakt, że dzieci w wieku przedszkolnym najbardziej interesują się otaczającym ich światem tematyka zajęć językowych obejmuje zagadnienia zgodne z najbliższym otoczeniem.
Pamiętając o tym, że przyswajanie wiedzy w okresie przedszkolnym to przede wszystkim nauka poprzez zabawę oraz aktywność ruchową, na zajęciach stosowane są różnorodne formy aktywności, w trakcie których dziecko może zobaczyć, dotknąć, a także użyć przedmiotów, których nazwy poznało. Odbywa się to podczas różnorodnych gier i zabaw językowych, podczas śpiewania piosenek, słuchania i inscenizowania wierszy oraz wyliczanek.
Innowacja pedagogiczna pt.: „Zabawy z językiem angielskim” ma na celu przede wszystkim motywowanie, zachęcanie, stwarzanie sytuacji sprzyjających odkrywaniu świata, jak i wykorzystywanie naturalnych predyspozycji dziecka do rozwijania umiejętności językowych.
Zgodnie z założeniem podstawy programowej (rozporządzenie MEN z dn. 27 sierpnia, 2012 r) „cele wychowania przedszkolnego powinny być realizowane we wszystkich obszarach działalności edukacji przedszkolnej”. Zatem również nauczanie języka angielskiego w przedszkolu powinno być zintegrowane z programem wychowania przedszkolnego. Nauczyciele języka angielskiego realizujący innowację pedagogiczną realizują zatem cele wychowania przedszkolnego.
PROGRAM: AKTYWNOŚĆ RUCHOWA PROFILAKTYKĄ WAD POSTAWY
Główne cele edukacyjne zajęć profilaktycznych
- kształtowanie i wzmacnianie gorsetu mięśniowego poprzez ćwiczenia poszczególnych mięśni , grup mięśniowych , ćwiczeń oddechowych
- wyrabianie nawyku prawidłowej postawy ciała
- zwiększenie wydolności układu oddechowego i krążenia
- poprawa ogólnej sprawności i kondycji fizycznej
Treści programowe
- nauczanie i utrwalanie nawyku prawidłowej postawy,
- ćwiczenia elongacyjne,
- ćwiczenia oddechowe,
- ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu: z woreczkami, drążkami, piłkami, na ławeczkach,
- ćwiczenia wzmacniające mm brzucha,
- ćwiczenia wzmacniające mm pośladkowe,
- ćwiczenia wzmacniające mm wysklepiające stopę i korygujące ich ustawienie- nauka prawidłowego chodu i prawidłowego ustawiania stóp,
- Ćwiczenia ogólnorozwojowe,
Formy prowadzenia ćwiczeń
- forma zabawowa
- forma zadaniowa
- forma zabawowo naśladowcza
- forma opowieści ruchowej