A A A

Procedura postępowania w przypadku wystąpienia zachowań agresywnych lub zagrożenia w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 13 w Rybniku

 
 
  Procedura postępowania w przypadku wystąpienia zachowań agresywnych lub zagrożenia w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 13 w Rybniku wprowadzona Zarządzeniem nr 14/2015 dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 13 w Rybniku.
 
 Załącznik nr 1
 
 
Procedura postępowania w przypadku agresywnego zachowania ucznia na lekcji stwarzającego zagrożenie dla bezpieczeństwa i zdrowia własnego oraz innych:
 
 
1. Podjęcie przez nauczyciela próby wyciszenia zachowania agresywnego poprzez rozmowę z uczniem.
2. W przypadku, gdy rozmowa nie skutkuje, nauczyciel poprzez przewodniczącego klasy lub dyżurnego ucznia zawiadamia w pierwszej kolejności pedagoga , a w przypadku braku takiej możliwości dyrektora lub innego nauczyciela o zaistniałej sytuacji.
3. Zabranie ucznia z lekcji przez innego pracownika - nauczyciela szkoły. Zaprowadzenie do gabinety pedagoga lub w przypadku braku takiej możliwości, dyrektora szkoły. W przypadku braku takiej możliwości zapewnienie bezpieczeństwa pozostałym uczniom poprzez wyprowadzenie ich z klasy np. do świetlicy szkolnej lub czytelni.
4. W sytuacji koniecznej nauczyciel ma możliwość przytrzymania obezwładniającego ucznia.
5. Poinformowanie rodziców o zachowaniu ucznia i zobowiązanie rodziców do zabrania go z lekcji .
6. W sytuacji bardzo agresywnego zachowania ucznia ( grożenie, napaść fizyczna, pobudzenie fizyczne, niemożność uspokojenia przez nauczyciela), zawiadomienie rodziców ucznia i /lub Policji lub Pogotowia Ratunkowego.
7. Po jednorazowym agresywnym zachowaniu rodzic/ opiekun prawny podpisuje zgodę na przytrzymywanie dziecka w sytuacjach, kiedy jego zachowanie zagraża bezpieczeństwu i/lub zdrowiu jego i innych uczniów.
8. Brak takiej zgody jest podstawą do wzywania Policji / Pogotowia Ratunkowego w przypadku pojawienia się zachowań agresywnych.
9. Rozmowa z rodzicami ucznia przeprowadzona przez wychowawcę/ pedagoga/ psychologa w celu dobrania odpowiednich form pomocy dla dziecka.
10. W przypadku kolejnych zachowań agresywnych ucznia i jednocześnie braku efektywnej współpracy z rodzicami Szkoła kieruje wniosek do Sądu o zbadanie sytuacji rodzinnej ucznia. 
 
 
Strony: « Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 22 Następna »