![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() ![]() ![]() |
||||||
[założenia] czyli co chcieliśmy osiągnąć [realizacja] czyli jak to było w trakcie [opinie] czyli o projekcie powiedzieli |
||||||
Odbyły się 4 turnusy wyjazdowe, w każdym brało udział 8 uczestników. Do każdej grupy przydzielono dwóch opiekunów, którzy przez cały czas przebywali z uczestnikami. Ich zadaniem było pomaganie osobom niepełnosprawnym w usamodzielnianiu tj. pomoc w nauce i koordynowanie wszelkich działań uczestników, a także wspomaganie dwóch specjalistów podczas trwania zajęć terapeutycznych - arteterapii oraz zajęć usamodzielniających - gastronomicznych. Na każdym turnusie obecny był również psycholog. Codziennie dzieci i młodzież uczestniczyła w zajęciach higieniczno-porządkowych, komunikacyjnych, integracyjnych, rekreacyjnych i wypoczynkowych. Plan dnia dostosowany był do możliwości i zainteresowań uczestników poszczególnych turnusów. ![]() W ramach tego rodzaju wsparcia zorganizowano zajęcia praktyczne. Uczestnicy mieli do dyspozycji kuchnię dydaktyczną, gdzie pod okiem specjalisty oraz opiekuna wykonali posiłki - śniadanie, kolacje oraz pomagali przy wykonaniu „gorącego posiłku”. Uczestniczyli w zajęciach porządkowych. Ścielili łóżka, segregowali bieliznę brudną i czystą. Dzielili się obowiązkami w grupie, kalkulowali wydatki potrzebne na utrzymanie się przez cały okres pobytu w górach. Sporządzali listę produktów potrzebnych do wykonania posiłków. W zależności od potrzeby kupowali artykuły spożywcze w pobliskim sklepie spożywczym. [zobacz więcej] |
||||||
czytaj dalej >>> |
||||||
![]() |
||||||
![]() |