Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Ważne skróty


  

Pedagog

Pedagog szkolny

„ MÓW DZIECKU, ŻE JEST DOBRE, ŻE MOŻE, ŻE  POTRAFI”  Janusz Korczak

 

PEDAGOG SZKOLNY

 

mgr Monika Kasztan

telefony

324226600 wew. 116
lub
504 854 958

 

Godziny pracy pedagoga :

 

Poniedziałek :8:00 – 13:00

(15:30 – 16:30 Konsultacje)

Wtorek:10:30 – 15:30


Środa: 7:30 – 12:30


Czwartek: 8:00 – 13:00
(7:10 - 7:50 ZKK)
( 8:50 - 9:35 ZKK)


Piątek: 8:00 – 11:00
(7:10 - 7:55 ZKK)

Drogi Uczniu, zwróć się do pedagoga szkolnego, gdy :

  • Czujesz, że jesteś samotny, nikt Cię nie rozumie.
  • Nie potrafisz porozumieć się z kolegami, nauczycielem.
  • Masz problemy rodzinne, emocjonalne.
  • Znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.
  • Chcesz podzielić się swoją radością, a także sukcesem.
  • Chciałbyś pomóc innym, lecz nie wiesz jak .
  • Masz ciekawe pomysły,  którymi chcesz się podzielić z innymi.
  • Przyjdź także z każdą sprawą i problemem, z którą nie potrafisz sobie poradzić.

ZADANIA PEDAGOGA SZKOLNEGO

  • Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły;
  • Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu szkoły;
  • Udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
  • Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
  • Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym  i pozaszkolnym uczniów;
  • Inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
  • Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji uzdolnień uczniów;
  • Wspieranie nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów w rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów oraz udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
  • Dokonywanie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dzieci objętych kształceniem specjalnym;
  • Udzielanie uczniom, rodzicom, nauczycielom porad i konsultacji.

TELEFON WSPARCIA Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Rybniku

 

 

25 sposobów motywowania dziecka 
Alfabet pedagoga 
Apel Twojego dziecka 
Bezpieczeństwo w sieci -gry komputerowe 
Jak mobilizować dzieci do nauki w domu 
Jak motywować dziecko do nauki 
Jak połączyć pracę zdalną z praca zawodową 
Jak pracować z dzieckiem nadpobudliwym 
Ryzyko dysleksji i dysleksja rozwojowa 

 

10 POZYTYWNYCH TEKSTÓW 

Zagrożenia w Internecie 

 

 

 

 

Realizowane programy