WYCIECZKA KLAS III a i III c  DO WAPIENICY

W dniach 4 - 5 października 2017r. klasy III a i III c wraz z wychowawcami wybrały się na dwudniowy biwak do Ośrodka Harcerskiego w Wapienicy. Ośrodek ten położony jest w Beskidzie Śląskim u stóp góry Szyndzielni.
          Naszą przygodę rozpoczęliśmy więc na parkingu pod Dębowcem, skąd pieszo udaliśmy się pod wyciąg kolejki linowej Szyndzielnia. Stamtąd wyjechaliśmy żółtymi , przeszklonymi gondolami na Szyndzielnię i udaliśmy się do schroniska PTTK . Przejażdżka gondolami dostarczyła nam niezapomnianych wrażeń, mogliśmy podziwiać piękną panoramę Bielska - Białej. W drodze powrotnej z Szyndzielni udaliśmy się na tor saneczkowy położony na Słonecznej Polanie, na stoku Dębowca.
Tam każdy mógł dwukrotnie zjechać saneczkami. Po tej fajnej zabawie pojechaliśmy do ośrodka, gdzie rozlokowaliśmy się w pokojach a potem piekliśmy na ognisku kiełbaski. Wieczorem bawiliśmy się w różne zabawy integracyjne.
         Następnego dnia czekała nas kolejna wyprawa. Po śniadaniu ścieżką spacerową powędrowaliśmy pod zaporę w Wapienicy. Przy zaporze znajduje się "Schronisko" Krzywa Chata, gdzie mieliśmy czas na odpoczynek i słodki poczęstunek. Wędrując ścieżką edukacyjną utrwalaliśmy wiadomości zdobyte w czasie zajęć lekcyjnych dotyczące budowy i rodzajów lasów. Była to prawdziwa lekcja przyrody, którą podsumowaliśmy w ośrodku.
        Nasza wycieczka była bardzo udana, ponieważ było wiele atrakcji a ośrodek zagwarantował nam przyjazną atmosferę, komfortowe warunki i pyszne posiłki. Oczywiście z takiej wyprawy przywieźliśmy mnóstwo fajnych pamiątek.